העלמת מס

13 מאי 2019

העלמת מס

עבירות מס הכנסה (לדוגמא: העלמת מס) מתרחשות  כאשר אזרח החייב בתשלום מס הכנסה לא ממלא אחר הוראות החוק ולא מדווח לרשות המיסים, אודות הכנסותיו ממקורות שונים.

עבירה זו נקראת השמטת הכנסה והיא נחשבת עבירה חמורה לפי החוק הנקרא פקודת המיסים.

רשות המיסים המאתרת אזרח שביצע עבירה זו פותחת בשני הליכים:

1. הליך פלילי

2. הליך אזרחי

בהליך הפלילי יפתח תיק פלילי והאזרח ייחקר באזהרה על העבירה שביצע זו ואף עלול בתנאים מסוימים להיעצר למספר ימים לצורך חקירתו. חקירה זו עשויה להוביל אותו למשפט ולהרשעה שבגינה הוא עלול להישלח למאסר בפועל עם קנס כספי גבוה.

בהליך האזרחי יפתח תיק שבו יערוך פקיד השומה הערכה אודות היקף המס שהאזרח לא דיווח אודותיו ויקבע מה המס – השומה – אותה נדרש האזרח לשלם.

שני ההליכים מתקיימים במקביל ולא ניתן לבטל אף אחד מהם. זאת בין  אם עבירה התבצעה במזיד ובין בשוגג.

משרד עורכי הדין אגמי כהן סבג ושו”ת מתמחים בהליכים  אלו ויתנו לאזרח המוזמן לרשות המיסים לחקירה ובהמשכה את הליווי המיטבי שיאפשר לו למזער את נזקיו.

משרד עו”ד אגמי כהן סבג ושות’ המתמחה בתחום כמו העלמת מס צריך לספק ייעוץ משפטי בנושאים כמו אי הגשת דו”ח שנתי למס הכנסה במועד, אי הגשת הצהרת הון במועד, היעדר ניקוי מס במקור או מס שלא הועבר על פי פקודות מס הכנסה. אלה מוגדרות עבירות מס טכניות. העבירות האחרות כוללות העלמת הכנסות מכוונת, השמטת הכנסות, ניהול ספרי חשבונות עם מידע חלקי או לא נכון, הגשת דו”חות לא נכונים עם מידע חסר, וסיוע לנישום אחר להעלים מס.

 

עבירות מס טכניות

עבירות מס טכניות הן עבירות שבוצעו ללא כוונת מכוון, יתכן שנבעו מחוסר הבנה של המציאות הכלכלית המורכבת רוויית הנהלים בה חי העצמאי בישראל: לדוגמה – אי הגשת דו”חות שנתיים בזמן, אי הגשת הצהרת הון בתאריך הערך, חוסר ביצוע של ניכוי מס במקור, או חוסר העברת מס שנוכה לפי הפקודות.

כתבי האישום בעבירות הללו מוגשים על ידי מחלקת התביעות במס הכנסה. החוק מתיר הטלת עונש של מקסימום שנת מאסר בגין עבירות אלה, כאשר מגמת הענישה משתנה בהתאם למקרה. אם המחדלים שבעטיים כתב האישום הוגש לא הוסרו, העונש שיוטל על עובר העבירה יהיה ככל הנראה מאסר בפועל.

אם הענישה היא מקלה יותר, זה צפוי להיות עונש מאסר על תנאי בליווי קנס, או קנס מנהלי לאחר בחינת כל הנדבכים בעניינו של הנאשם.

עבירות מס מהותיות

אלו עבירות בהן התבצעה העלמת מס באופן חמור תוך כוונה / ידיעה  כפי שמגדיר זאת החוק: העלמת כספים מכוונת ממס הכנסה, השמטת הכנסות, דיווח חלקי בפנקסי החשבונות, דיווח חלקי בדו”חות למס הכנסה, וסיוע לנישום או בעל עסק אחר לבצע עבירה זו.

כתבי האישום יוגשו בדרך כלל על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז ת”א. העונש המקסימלי על עבירה כזו יכול להיות 5 שנות מאסר, ובנסיבות מאד מחמירות אף 7 שנות מאסר.

מה החשיבות בייצוג משפטי בעבירות העלמת מס?

לקוחות החשודים בעבירה זו יזדקקו לייעוץ משפטי בכל אחד מהשלבים הבאים:

  • ייעוץ משפטי לפני פתיחת החקירה או במהלכה – ברשות המיסים וביחידות המשטרתיות השונות.
  • ייעוץ משפטי שעה שהנישום עובר העבירה במעצר ימים או מעצר עד תום ההליכים.
  • ייצוג משפטי מול מחלקות החקירות של מס הכנסה.
  • ייצוג משפטי בשימוע, לפני שמוגש כתב האישום על העבירה.
  • ייצוג משפטי לאחר שהוגש כתב אישום בכל ערכאה משפטית בנוגע לעבירת העלמת מס: בין אם מדובר בעבירה טכנית ובין אם מדובר על העלמה מהותית.
  • בכל שלב המוצג כאן יש חשיבות רבה לליווי משפטי. ליווי כזה משפיע על ההליכים בצורה משמעותית

לכן אם זומנתם לחקירה או מעצר עקב העלמת מס צרו קשר עם משרד עוה”ד אגמי כהן סבג ושו”ת.

במקרה של קבלת ירושה עליכם לבדוק האם הכספים או הנכסים מדווחים כראוי לרשויות, במקרים שהנכסים לא מדווחים יש להיוועץ בעורך דין ירושה לפני קבלת הירושה. במידה וגיליתם זאת אחרי עליכם לדווח באופן מיידי וחשוב לעשות זאת עם גורם בקיא ומומחה בתחום, שיגן עליכם ועל הנכסים שירשתם.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם