עו”ד הלבנת הון

23 מאי 2019

הלבנת הון

הלבנת הון הנה עבירה חמורה והיא כוללת בין היתר העלמת או הסתרת הכנסות כספיים או רכושכך למשל יכול אדם לקבל סכום כסף גדול ולא להצהיר על כך לרשות המיסים ולאף אחד אחר ולמעשה הוא מרוויח מאי תשלום המס המוגדר בחוקהמושג מרוויח כמובן מושג יחסי שכן אם ייתפס יצטרך אותו אדם לשלם קנסות ואף לשבת בכלא או לבצע עבודות שירותכאשר העונש כמובן נקבע בבית המשפט.

עורך דין הלבנת הון מגן על אותם אנשים החשודים או נמצאים בחקירות בגין פעולה פיננסית לא חוקית ותפקידו להוכיח כי המעשה המיוחס ללקוח שלו אינו בוצע בפועלעורן דין הלבנת הון מטעם אגמי כהןסבג ושות‘ יוכל לייצג כל לקוח בגין חשד של הלבנת הון ועבירת אחרותמשרד אגמי כהן סבג ושות’ ידוע בניסיונו ובמקצועיותו ובעבר ייצגואף הוכיח את צדקתם של לקוחות רבים.

מהי הלבנת הון ומה אסור לעשות?

כיצד בוחרים אנשים שהרוויחו כסף בצורות מפוקפקות להלבין את הונם ולהציג אותו כלגיטימי? אלו מקרי הלבנת הון אירעו בשירות הציבורי? מה מומלץ לעשות אם יש לך חשד שהמעשה הכלכלי הבא שתעשה קשור איכשהו להלבנת הון: למי מומלץ לפנות לסיוע משפטי? הלבנת הון, כשמה כן היא: היא מיועדת להכשיר הון שחור ובלתי חוקי כהון חוקי ומסווה היטב מפני רשויות החוק. ככל שהמדינה מאפשרת יותר לבנקים להנהיג דיסקרטיות בנקאית לכל לקוח שיש לו חשבון בנק, כך יש לו יותר סיכוי להצליח להלבין הון. ברור שבמדינות המגדירות עצמן כמדינות חוק צריך להיות פיקוח על הבנקים, שבעטיו הם יצוו לדווח לרשויות המס על לקוחות שיש להם כספים שדרך השגתם לא דווחה ולא ידוע כיצד הם השיגו אותם. לעתים האזרח מבצע עבירות העלמת מס גם שלא במודע. לדוגמה, הוא לא בטוח עם אלו מעסיקים צריך לעשות תיאום מס ועם איזה לא, והוא למעשה בוחר להקטין ראש ולשלם כמה שפחות, כאשר בחלק מהמקרים זה גם הדבר שנכון חוקית אך בחלק מהמקרים – לא, ואז זה עלול להיות מוכרז כמעשה הלבנת הון אם רשויות המדינה ישימו יד על מקרה זה.

עורך דין הלבנת הון יכול לסייע במגוון סיטואציות

עורך דין הלבנת הון מומחה למעשה בכל הקשור לעבירות כספים הקשורות בהעלמת הכנסותאי דיווח על קבלת רכוש או כסף וטשטוש זהות של נותן הכספים או מקבל הכספים.תפקידו העיקרי של עורך דין הלבנת הון מתפרס על פני מספר פעולות עיקריותייצוג חשודים אשר הסתבכו עם רשויות המס וישנם טענות מצדם אשר בוצע הליך לא חוקי,חילוט הרכוש של הכספים של החשוד מפני שלטענת רשויות המס הושגו כתוצאה מפעולות לא חוקיותייצוג לקוחות אשר חשבון הבנק שלהם הוקפאייצוג נאשמים שהוטלו עליהם קנסות כספיים כבדים ועתה בערעור על הקביעה ועוד מקרים אחרים.

עבירות הלבנת הון מזוהות יותר מהכול עם אנשי העולם התחתון ומשפחות הפשעאך חשוב להדגיש כי עורך דין הלבנת הון אינו מייצג רק עבריינים מוכרים או אנשים מהעולם תחתוןאלא גם אנשים מן השורה אשר הסתבכובאשמתם או שלא באשמתםבהאשמות של הלבנת הון ואי סדרים בתשלומיםבהכנסות ובהוצאותמשרד עורכי הדין של אגמי כהן סבג ושותכבר רכש ניסיון רב במקרים שטופלו על ידי עורכי הדין של המשרד ואנשי המקצוע של המשרד יוכלו לסייע לכם במידה ונקלעתם להאשמות או חשדות מצד גורמים שונים על התנהלותכם הכספית.

דוגמאות למקרי הלבנת הון

רני (שם בדוי) היה ידוע לרשויות, לרואה החשבון שלו ולכל מי שהוא בא עמו כמגע כלכלי כמעמד ביניים בואכה המעמד העני. רני מעולם לא ניהל עובדים, תמיד עסק בתחום לימודיו והשתכר פרוטות במקרה הרע ושכר של מעמד ביניים במקרים מעט יותר טובים. מצבו הכלכלי הביא את רני להידרדר לפשע והוא החל לסחור בסמים מאחורי עיניהן של הרשויות שלא הצליחו לעקוב אחריו, וכלל לא ידעו על פעילותו. בעסקה האחרונה שלשל רני לכיסו סכום כסף המאפשר לו לקנות דירה של 4-5 חדרים לפחות. רני נשאר לגור בשכירות בדירתו הקטנטנה, ובכך לא הבליט את הכספים: אם היה עובר לצמוד קרקע או דירה בבניינים החדשים באם המושבות – ודאי היה פוקח לרשויות את העיניים שהיו מבקשות לדעת כיצד השיג את הכסף. רני השתמש בכספו כרגיל, נסע לחו”ל מתי שהיה צריך והשתמש בכסף לביטחון כלכלי בלבד. בכך הלבין רני את הונו והפך אותו ללגיטימי כביכול.

דינה (שם בדוי) היא עובדת מדינה. בעבודת המדינה בישראל חל איסור להקים עסק או לעסוק במשלח יד נוסף. דינה לימדה אומנות פלסטית תחת שם בדוי ולא סיפקה קבלות או חשבוניות מס לתלמידיה ותלמידותיה. במקביל, המשיכה דינה לעבוד בעבודה המדינה כרגיל כשלכיסה משולשלים הכנסה לא מדווחת, אשר אם היו מדווחים היא הייתה מוצאת את עצמה מפוטרת משירות המדינה בשל ניגוד עניינים. יצוין כי בשירות הציבורי מתייחס המחוקק למקרים בהם אנשי ציבור שלא ידוע כיצד הם צברו את הונם כמלביני הון, והם מוצאים את עצמם עם כתבי אישום המוגשים נגדם. בשונה מפוליטיקאים שמפרסמים באופן מלא את הרווחים שלהם, אם אחרים צוברים רכוש שעומד בסתירה לדיווחיהם, חל לגביהם חשד. לאחרונה נכנס לתוקפו התיקון ה-14 לחוק הלבנת הון, קראו על כך.

פגישה או ייעוץ עם עורך דין היא זכות בסיסית

בישראלישנם חוקים ברורים מאוד לגבי פגישה וייעוץ עם עורך דין בעת חקירה וכך בתחום הלבנת הון חשוב מאוד לדעת את הזכויות ולא לאפשר לחוקרים להפר אותםבמידה וישנם חשדות נגד אדם בגין הלבנת הון או עבירה אחרת הקשורה באי הסדר הכספיםיוזמן החשוד לחקירה ובה ימסור את המידע אשר ברשותוכבר בשלב החקירהרשאי אותו חשוד לקבל ייעוץ והדרכה מעורך דין וזוהי זכותו הבסיסית.

יש להדגיש כי לא תמיד האדם החשוד בקיא לחלוטין בעניינים הכספיים של עצמו ולכן הזכות להיפגש עם עורך דין הלבנת הון היא חשובהשכן מהלך זה מאזן את הכוחות בין החוקרים לבין הנחקרבהחלט עשוי להתרחש מצב שבגין טעות שתיאמר בתום לברשות המיסים או המשטרה תכין תיק חקירה נגד החשוד כאשר הדברים נאמרו שלא בכוונה.תפקידו של עורך דין הלבנת הון להסביר לחשוד את הנאשם את המיוחס לומה שלא תמיד יוסבר לו בעת החקירה באותו אופן.

אנשי המקצוע מטעם משרדנו ישמחו לעמוד לצידכם ברגעים הלא פשוטים של החקירות או החדשות ולייצג אתכם נאמנה אל מול הגורמים הרלוונטיים.

צרו קשר עם משרד אגמי כהן סבג ושות’ לייעוץ משפטי

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם