יחידת להב 433

13 מאי 2019

יחידת להב 433

להב 433 – יחידת הדגל של משטרת ישראל, עוסקת במלחמה בשחיתות הציבורית ובפשע המאורגן בישראל. היחידה הוקמה בינואר 2008, כחלק מאגף החקירות והמודיעין במשטרה, ביוזמת השר לבטחון פנים דאז, אבי דיכטר, מפכ”ל המשטרה, דודי כהן, וראש אגף חקירות, יוחנן דנינו. הרעיון מאחורי הקמת היחידה היה לאיחוד מספר יחידות ארציות, שפועלות בנפרד, לכדי גוף אחד שיתן מענה מרוכז לתופעות פשיעה מסוגים שונים.

תחומי הפעילות של להב 433

יחידת להב 433 הוקמה כאיחוד של ארבע יחידות, ומכאן הספרה 4 בשמה, ותוספת של יחידה חמישית – יחידת הגדעונים, שתרמה את הספרות 33.

היחידה מורכבת ממספר תתי-יחידות שנועדו להילחם בפשיעה חמורה:

· היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה)

· היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל)

· היחידה הארצית לחקירות כלכליות (יאל”כ)

· היחידה הארצית לחקירות סוהרים – נוספה לאחרונה

· יחידת הסייבר הארצית

· היחידה הארצית לאיתור גניבות כלי רכב – נוספה לאחרונה

· יחידת הגדעונים – מעין “סיירת” מבצעית, שמתמחה בפעילות מבצעית כנגד גורמי פשיעה בעלי פרופיל סיכון גבוה – הן פלילי והן על רקע לאומני – חבלני

כיצד פועלת היחידה?

ללהב 433 יש מבנה ייחודי, כח אדם מיומן ומקצועי ויכולות טכנולוגיות מתקדמות. הבסיס לפעילות היחידה הוא איסוף מודיעין וזיהוי מגמות פשיעה. חוקרי היחידה בונים תיק יעדים, על פי תוכנית עבודה שנתית ומעבירות את הטיפול ליחידות החקירה המבצעיות. היחידות מפעילות צוותי משימה – בלשים, סוכנים סמויים, עוקבים ובעלי מקצוע נוספים, שבאים במגע ישיר ובלתי אמצעי עם יעדי החקירה. במרבית המקרים, האנשים שמהווים את מושא החקירה אינם מודעים לכך בשלב הראשוני, עד שהחקירה הופכת גלויה. עבודת החקירה דורשת תיאום וסינכרון מושלמים בין אנשי היחידה לבין גורמי חוץ כדוגמת רשות המסים הרשות להלבנת הון, הרשות לניירות ערך וגופי אכיפה שונים. איסוף המודיעין והערכתו מבוצעת גם תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שמאפשרים איסוף ראיות קבילות.

בתום איסוף המודיעין והראיות נפתחת חקירה גלויה שמבוצעת על ידי חוקרי להב 433 – צוותים עתירי נסיון וידע בתחומים כלכלה, משפטים, פשיעה וקרימינולוגיה.

מקרים שעלו לכותרות

פעילותה ושמה של היחידה עולה מפעם לפעם לכותרות, אם בשל מקרים שבהם מעורבים נחקרים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה ואם בשל רמת הפשיעה החמורה, היקפה ועומקה. בעשר שנות קיומה אנשי היחידה החוקרים לחקור ראשי ממשלה ושרים, חברי כנסת, בעלי תפקידים בשלטון המקומי, פרשיות שחיתות ושוחד פשיעה חמורה ועוד. כך למשל, התפרסם לאחרונה כי היחידה מנהלת חקירה כנגד עובדים של גוף בטחוני רגיש, בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והלבנת הון. פרשות הדורשות חיקורי דין ברחבי העולם ודורשות שיתופי פעולה עם גורמי אכיפה בחו”ל, לרבות האינטרפול.

משרד עורכי דין פלילי ומסים – ייצוג וניהול תיק עבורך

משרד עורכי דין פלילי ומסים אגמי כהן סבג ושות’ מעניק מענה מלא ומקצועי ללקוחות בתחומי הפשיעה והעבירות הפליליות. למשרדנו נסיון רב בהתנהלות מול להב 433. מטבע הדברים, עוסקת 433 בחקירת מקרי פשיעה ופלילים סבוכים, מורכבים וחמורים. זהו בדיוק המקום בו נדרש ליווי משפטי מידי עורכי דין עתירי ידע, בקיאים יצירתיים, ובעלי ניסיון בתחומים אלו שנחקרים במסגרת היחידה. במשרדנו תקבלו שירות שמקיף את כל סוגי העבירות: צווארון לבן, מרמה והפרת אמונים, מתן או קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס, עבירות בניירות ערך, עבירות על חוק איסור הלבנת הון הגבלים עסקיים.

בכל מקרה של עבירה, חקירה, חשד או מעצר, אנו מזמינים אתכם לפנות למשרדנו, ולקבל טיפול מקצועי, מיומן ואישי, על מנת להשיג את התוצאות המשפטיות המיטביות עבורכם.

זקוקים לייעוץ משפטי ? צרו איתנו קשר.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם