מה הן עבירות הונאה?

26 מאי 2019

מהן עבירות הונאה

עבירות הונאה הן עבירות חמורות מאוד על פי ספר החוקים בישראל ולא בכדי מדובר בעבירות הנושאות עמן עונשים כבדים – במיוחד כאשר מדובר על עבירה חוזרת או עבירה עם כוונה. באופן כללי, עבירות הונאה הן עבירות אשר “עובדות” על אדם או עסק מסוים ומצליחות בעורמה להוציא כספים שלא כצדק או קבלת דבר במרמה. דוגמאות לעבירות הונאה חמורות יהיו עבירות כלכליות בתוך המגזר העסקי, בהן אדם או ארגון הונו עסק אחר והצליחו לקבל כספים ללא תמורה. דוגמא נוספת תהייה עבירה של הצגה לא נכונה של פרטים מסוימים או מאפיינים מסוימים על מנת להשיג מטרה מסוימת.

איך מתמודדים עם עבירות הונאה

כאשר אדם נחשד או מואשם בעבירת הונאה, מוטב כי יצטייד באחד מעורכי הדין המתאימים לאישום שהוא עומד בפניו, בין אם מדובר באותו עורך דין מיסים או עורך דין צווארון לבןאו אפילו עו”ד פלילי, מדובר באחד הצעדים הקריטיים והחשובים ביותר.

כאשר מדובר באדם אשר נפל קורבן לעבירת מרמה, מומלץ מאוד ועוד יותר, לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי על מנת לנסות להציל את שנלקח, שלא כדין. אין ספק שמדובר בחוויה לא נעימה וסביר להניח שלא מעט אנשים יפלו כקורבן הונאה כזו או אחרת אך הסוד הוא ראשית להתגונן ולנסות לקבל בחזרה את שנלקח וזאת ניתן לעשות אך ורק באמצעות עורך דין.

עונשי עבירות מרמה

עונשי עבירות המרמה משתנים ונקבעים בהתאם לכל מכלול העבירה כולל קורבן העבירה. בית המשפט יסתכל על כל המקרה וידון בו באופן הטוב והחוקי ביותר. ישנן עבירות אשר העונש יהיה כספי ויש עבירות אשר יגרור מאסר.

החלטות בית המשפט

בית המשפט בישראל הוא בית משפט אשר שם לנגד עיניו מכלול של דברים ולא דן אך ורק בעבירה אלא גם רואה את הנאשם ואת הקורבן. אם ננסה לפשט זאת, נאמר שבית המשפט מתייחס לשלושה אלמנטים:

1. החשוד או החשודים בביצוע העבירה – מסתכל על עברם (בין אם הוא עשיר בעבירות או שמדובר בעבירה ראשונה) ולוקח בחשבון באם מדובר בעבירה קלה וראשונה ולהפך.

2. העבירה ונסיבות העבירה – מה הוביל לביצוע העבירה, האם יש נסיבות מקלות, האם מדובר בעבירה מכוונת ומתוכננת ועוד. האם מדובר בעבירה הנחשבת ל: עברת צווארון לבן, עברת שוחד, קבלת דבר במרמה ועוד. לכל עבירה העונש שלה.

3. קורבן העבירה – מי נפגע מביצוע העבירה, האם מדובר באדם תמים, מה קרה לו או לה לאחר שבוצעה העבירה כנגדו ועוד.

שקלול כל אלו, יוצרים את מערך ההחלטה עבור בית המשפט לגזירת העונש ולעיתים באם מדובר בעבירה ראשונה, עבירה תמימה וכזו שלא פגעה בחיי אדם, יהיה ניתן להסתפק בקנס כספי אך אין באמור לגרום לאזרחים תמימים לבצע עבירות ולחשוב שיקבלו עיצום כספי ותו לא.

לסיכום, בין אם ביצעת עבירת הונאה לבין אם נפלת קורבן לעבירה, שוחד, קבלת דבר במרמה ועוד, הדבר המומלץ לעשות בו ברגע, הוא לפנות אל עורך דין מיסים או עורך דין צווארון לבן או אפילו עו”ד פלילי, ולעשות סדר בדברים וכמובן הכל בחסות החוק.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם