יחידת יהלום מס הכנסה

23 מאי 2019

יחידת יהלום איתור כסף

יחידת יהלום היא יחידת עילית שהוקמה ברשות המיסים, ומטרתה היא טיפול בחשודים בעבירות מס בהיקפים ניכרים בכלל, ובקרב ארגוני פשיעה בפרט. המטרה היא לגלות חשד לדיווחים כוזבים, מרמה, השמטת הכנסה והלבנת הון. היחידה הוקמה בשנת 2010, לאחר מאבק מתמשך, וקושי מצד כל גופי האכיפה , להתמודד ולהצליח להפליל חשודים שנחשבים לעיתים לעבריינים “כבדים ” ו-“מתוחכמים” חלקם מגיעים גם מהמעמד הגבוה ומבצעים עבירות כלכליות ומרמה בתחום עיסוקם או כדרך חיים, לרבות משתפים פעולה עם עבריינים כאלו על מנת להלבין את הונם.

גוף המטפל בעבירות הכלכליות ונלחם בתופעת ההון השחור

היחידה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי האכיפה האחרים, בכלל זה משטרת ישראל, הרשות לאיסור הלבנת הון וגופי אכיפה נוספים ומתמקדת בטיפול בתיקי פשיעה מורכבים בעלי אוריינטציה פיסקלית. יחידה זו מונה כ-30 חוקרים בעלי אוריינטציה כלכלית-משפטית והיא שייכת לחטיבת החקירות ברשות המיסים. יחידת יהלום היא יחידה שמשמשת כגוף נוסף שמגויס לטפל בתופעת העבירות הכלכליות, שמסייע למשטרה ולשאר הגופים, לרבות הרשות לאיסור הלבנת הון, לאיתורם והפללתם של עברייני המס ולהביאם לדין לרבות לחימה בתופעת ההון השחור.

גאוות יחידה

יחידה זו נחשבת לחוד החנית של רשות המיסים לגאווה בקרב כל מי שייסד אותה. היא מסומנת כיחידת עילית לחקירות, שפועלת בתחום הספציפי של עבירות מס הכנסה ושכל מטרתה הינה לחקור בדקדקנות כל ארגון פשע על ידי צוות חקירה משותף, על מנת למסור בסופו של עניין כתב אישום שיפליל את הארגון, כתב אישום מהימן שיכלול את כל העבירות הפשיעה החמורות של אותו ארגון ולרבות עבירות צווארון לבן ועבירות מס. היתרון הגלום והפוטנציאל המקצועי של כל חוקרי המס, הוא לגרום לפגיעה משמעותית של פרט או ארגון שמבצע עבירות לפי פקודת מס הכנסה, חוק מע”מ, והחוק לאיסור הלבנת הון.

טיפול פלילי בתיקים של עבריינים

יחידת יהלום יוצאת מדי זמן מה במבצע מול חשוד, עבריין או מול ארגון פשע או ארגון בו נגלו חשדות מרמה, מתן טובות הנאה בתמורה לשוחד, מעילה וכו’, כשלכל מבצע מוענק לו שם. מטרת המבצעים היא להתמקד כל פעם בגורם פשיעה אחר, ולחייב אותו להצהיר על כל הרכוש בו הוא מחזיק, ולהכריז על כל היכולות הכלכליות שלו. היחידה מקבלת את הנתונים על העבריינים שמוגדרים כעוברי חוק כהלבנת הון ועבירות סמים, הן ממקורות מודיעינים עצמאיים והן מהמשטרה.

עבירות בתחום הלבנת הון והעלמת הכנסות ורכוש – כל אלה עבירות חמורות מאוד וכך גם העונש בצידן. עורך דין מומחה למיסים ועורכי דין בתחום הצווארון הלבן המומחים בתחום המרמה והלבנת הון הוא עו”ד שיגן על החשודים בכל פעילות פיננסית מסוג זה. ראיות בתחום המס והמרמה צריכות להיבחן בעיניים מקצועיות מיומנות וסנגוריאליות שיכולות להתמודד עם גופי האכיפה בתחומים האלו.

משרד עורכי דין אגמי כהן סבג ושות’ – עורכי דין המומחים בתחום

משרד עו”ד אגמי כהן סבג ושות’ בעל ניסיון רב בתחום עבירות הצווארון הלבן, מרמה הונאה זיוף, עבירות כלכליות שנאכפות על ידי גופי החקירה של רשות המיסים ובכלל זה יחידת יהלום. עבירות מע”מ שנחקרות בתחנות המע”מ וכל העבירות שנאכפות על ידי פקידי השומה ומנהלי התחנות האזוריות בהיבט האזרחי.

צוות המשרד:

עו”ד זיוה אגמי כהן, תנ”צ (בדימוס) ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר במשטרת ישראל.

עו”ד יעקב (קובי) סבג יוצא פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

עו”ד יוסי חמצני יוצא היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים.

עו”ד (רו”ח) איציק כהן מנהל בכיר ברשות המיסים וממקימי יחידת יהלום.

טיפול בתיקי מס וצווארון לבן מורכבים ובעלי חשיפה תקשורתית, בהיקפים גדולים, ומעמידים את טובת הלקוח כדבר ראשון במעלה, והטיפול המשפטי מבוצע ביעילות, מקצועיות, אמינות והגינות, תוך מתן יחס אישי ללקוח ושמירה על פרטיותו.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם