איסור הלבנת הון – מהו חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות

9 ספטמבר 2021

מסירה משפטית הינה מסירה המתייחסת למסירה של מסמכים ודברים חסויים אל בתי המשפט, משרדי עורכי דין, משרדי ראיית חשבון, ובעיקר משרדים ממשלתיים בדחיפות מהירה במיוחד

חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות אשר שמו שונה לחוק אשראי הוגן הוא חוק אשר נועד להגן על אנשים אשר לווים כספים מגופים חוץ בנקאיים לכל מטרה. בעבר השוק היה פרוץ והריביות היו יכולות להיות בשמיים והתנאים של הלווים לא היו מוסדרים כלל וכלל. לעומת זאת, כיום החוק קובע גובה ריבית מקסימלי שגופים חוץ בנקאיים יכולים לקחת וזאת לצד תקנות נוספות כמו חובת גילוי נאות.

איסור הלבנת הון – חובה לגילוי נאות של גובה הריבית ותנאי ההלוואה

בין הדברים העיקריים שניתן למצוא בתוך חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות אשר לציין את חובת הגילוי הנאות שחלה כלפי גופי ההלוואה החוץ בנקאים. כעת הם מחויבים להבהיר ללקוחות שלהם מה גובה הריבית ותנאי ההלוואה הצפויים ולוודא כי הם אכן מודעים לכך. הדבר מסייע לרבים היום לקחת הלוואה כנגד נכס בתנאים הרבה יותר נוחים וכאלה אשר יאפשרו להם להיות שבעי רצון לחלוטין.

גובה מקסימלי של ריביות שניתן לקחת

היבט נוסף של החוק הוא עצם זה שישנו גובה ריבה מקסימלי שגופים חוץ בנקאיים יכולים לקחת מהלקוחות שלהם כעת. הודות לכך הגופים החוץ בנקאיים לא דורשים סכומי ריבית מוגזמים וכאלה שעלולים בסופו של יום לסבך את הלווים בצורה מאוד משמעותית.

כך החוק סיים את המצב הזה בו הלווים קיבלו הלוואות בתנאים לא הגיוניים וכאלה שלא באמת היו מסוגלים לעמוד בהם. במצב היום ישנו גילוי נאות וריביות הגיוניות עם תקרה מקסימלית, דבר אשר משפר את הסיטואציה בכללותה בצורה מאוד משמעותית וזאת ללא שום ספק בכלל.

לפיכך נוכל לומר לכם בבירור כי החוק הזה ללא ספק היה נחוץ וכל אחד צריך להיות שמח שהוא קיים וזאת הודות לתועלת הרבה שהוא מביא לחברה ולאנשים רבים שבאמת זקוקים לו ולכל התועלת שהוא מביא עמו. אז אין לזלזל בעניין הזה. רק שימו לב כי אתם פועלים בהקדם ומודעים לכל ההיבטים השונים שיהיו קשורים בכל הנוגע להלוואה שאתם מתכוונים לקחת. כך לא יהיו לכם בעיות לא צפויות ותהיו בדיוק במצב הרצוי מבחינתכם בסופו של יום. אין ספק בכל הנוגע לכך.

עונשים משמעותיים לגופים שמפירים את הוראות החוק

החוק קובע בין היתר עונשי מאסר וקנסות גבוהים לגופים שמפירים את ההנחיות שנקבעו בו. הודות לכך נוצר מצב בו אלה שנהגו לעשות ככל שעולה על רוחם פועל בצורה מרוסנת ולא מנסים לפגוע בלווים שמגיעים אליהם.

לפיכך אפשר לומר כי החוק הביא עמו שינוי מאוד משמעותי אשר מסייע לרבים אשר זקוקים להלוואות ולא יכולים לקבל אותן מהבנקים. במצב הנוכחי רבים נמצאים בסיטואציה הרבה יותר חיובית וזאת כל עוד מדובר על הנושא של ההלוואות. לאור זאת החוק ללא ספק היה נחוץ ואפשר לומר עליו רק דברים חיוביים. במידה ואתם זקוקים לייעוץ של עורך דין פלילי בנושא תוכלו לפנות למשרדינו לייעוץ חינם!

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק