בדיקות מקיפות שמבצע עורך דין מקרקעין מקצועי

20 דצמבר 2020

כתב אישום

עורך דין מקרקעין מקצועי

מהלך של קניית דירה או מכירתה כרוך בהרבה מאד התרוצצויות וטיפול בנושאים טכניים ובקבלת מסמכים, אישורים ועוד. אי אפשר לבצע מהלך זה ללא יד מכוונת ודמות מקצועית וברת סמכא שתכוון את כל המהלך הזה באחריות רבה. יש צורך במעורבות של עורך דין מקרקעין מקצועי שתחום העיסוק שלו הוא הסכמי מכר. אף אחד אינו מעוניין שזה יקרה לו, אך אתרי האינטרנט מלאים בסיפורים על מעשי מרמה שבוצעו ללקוחות תמימים שרצו לרכוש דירה במיטב כספם אך איבדו חלק ניכר מכספם. במקרים הקשורים בנדל”ן, מדובר בצורך אקוטי של ליווי משפטי ואסור לוותר עליו לאור העובדה שמדובר בסכומי כסף משמעותיים ביותר.

הבדיקה המקיפה של עורך דין נדל”ן מתחילה בלשכת רישום המקרקעין כאשר הוא מפיק נסח טאבו עדכני, הוא רואה מיהם בעלי הזכויות בנכס ואם אכן מדובר בדמות שהציגה את עצמה כבעלת הנכס. בנוסף לכך הוא בודק אם קיימת בתת חלקה זו הערת אזהרה, דבר שאומר שכבר בוצעה מכירה של נכס זה לאדם אחר ולכן הוא רשם הערה המעידה שמתבצע תהליך מכירה בפועל לאדם אחר. זו סיבה מהותית ולכן אי אפשר לקדם את הליך רכישת הבית עד שמכשול זה לא יוסר, או שהיה כאן ניסיון למכור נכס אחד לכמה אנשים.

האחריות הגדולה של עורך דין מקרקעין מקצועי

עורך דין מקרקעין מקצועי בוחן את הדברים על כל הרבדים ואת כל האפשרויות ורק אם הכול תקין הוא מאשר לקדם את תהליך הכנת טיוטות החוזה. האחריות של עורך דין מקרקעין מקצועי היא רחבה מאד ולכן לנוכח כל מהמורה בדרך, הוא עוצר את התהליך ומטפל במסמך הספציפי הבעייתי, כדי להמשיך הלאה.

טיפול בנושא מס רכישה עבור רוכש הנכס

חוקי המס בישראל משתנים מעת לעת, נכון להיות (שנת 2020) מי שרוכש נכס שהוא הבית הראשון עבורו, לא נדרש לשלם מס רכישה. אך מי שרוכש נכס שהוא דירה להשקעה כך שהיא הנכס השני, השלישי או יותר של אותו אדם, הוא נדרש לשלם מס רכישה.

עורך דין מקרקעין מקצועי מבצע את התחשיב ומעביר את דרישת התשלום לאדם שרוכש את הנכס כדי שהוא ישלם את המס הנדרש. החוק מגביל את פרק הזמן מיום חתימת החוזה ועד מועד התשלום בפועל של מס הרכישה לשלושים יום בלבד.

תשלום מס שבח מקרקעין והיטל השבחה

על פי קריטריונים מסוימים, גם המוכר משלם תשלום מס שבח והיטל השבחה לאור ההבדל בין שווי הנכס וערך הרכישה שבוצעה לפני כמה שנים, מול ערכו של הנכס ושווי המכירה כעת.

בהתאם לטבלאות שמפיק משרד האוצר מחשב עורך דין זה את גובה המס. גם למוכר יש שלושים יום לבצע את התשלום בפועל. לאחר הצגת שובר התשלום אפשר להמשיך בהליך העברת הנכס וביצוע יתרת התשלומים מהקונה למוכר.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם