האם כל עבירת תנועה היא עבירה פלילית?

22 מרץ 2022

traffic-offense

עשיתם עבירת תנועה, ואתם מעוניינים להבין האם יכולים לפתוח נגדכם בהליכים פליליים? רוצים לדעת האם כל עבירת תנועה היא עבירה פלילית, או מתי עבירות תנועה נחשבות לעבירות פליליות או יכולות לגרור אישומים והליכים פליליים? הגעתם למקום הנכון.

האם כל עבירת תנועה היא עבירה פלילית?

ראשית, כדאי שתדעו שהתשובה היא פשוט כן. כל עבירת תנועה, ולא משנה עד כמה היא “קלה”, מוגדרת כעבירת תנועה פלילית. אבל, חשוב מאוד גם להבין שהחוק בישראל מפריד בין עבירות תנועה קלות לעבירות חמורות. עבירות תנועה קלות מטופלות בדרכים מקלות יותר, בעוד שעבירות חמורות מטופלות בהתאם. כך שלא על כל עבירת תנועה מתחילים בהליכים פליליים, אלא רק אם מדובר בעבירה מהסוג החמור יותר. בזמן שרבות מעבירות התנועה הקלות יותר נגמרות בנקודות ו\או בקנס.

וכשחושבים על זה, יש בזה היגיון. הרי לא כל עבירת תנועה היא עבירה פלילית שיש מאחוריה כוונת זדון. לרוב, עבירות תנועה מתרחשות בשל מחסור בשינה, התעסקות בנייד בזמן הנהיגה, נהיגה בשכרות או חוסר זהירות \ חוסר אחריות מסוג אחר. ורבים מאיתנו יבצעו עבירת תנועה במהלך החיים, כאשר לרוב יהיה מדובר בעבירות קלות. ואין זה הגיוני לתת את אותו העונש למי שבטעות עבר באור אדום (ולא פגע באף אחד), וגם למי שנהג שיכור ודרס אדם למוות. כלומר, ההפרדה הזו בהתייחסות לעבירות התנועה היא הכרחית.

עבירות חמורות הגוררות הליכים משפטיים

רוצים לדעת על איזה עבירות תנועה יכולים לפתוח לכם תיק במשטרה ו\או להתחיל בהליכים משפטיים כנגדכם? אז ככה… להלן עבירות התנועה החמורות יותר, שעשויות לגרום לפתיחת חקירה פלילית ולהותרת רישום פלילי:

גרימת מוות ברשלנות

עבירת תעבורה בגינה נגרמה פגיעה להולך רגל, היא עבירה שנחשבת לחמורה ביותר, ולרוב מדובר בעילה להליך פלילי. ובמידה והנהג גרם למות הנפגע בשל נהיגה מופרזת, הוא עלול להיות מואשם בגרימת מוות ברשלנות. כאשר אם מדובר בתאונת פגע וברח, אז הנהג שהואשם בעבירה יכול לקבל עד 9 שנות מאסר בפועל.

עבירות תנועה בנסיבות מחמירות

יש עבירות תנועה שנחשבות בדרך כלל לעבירות “רגילות” וקלות יחסית, שאם הן נעשות בנסיבות מחמירות הן עלולות להיחשב לפליליות ולחמורות יותר. לדוגמא, אם נהג קיבל כמה אזהרות על נהיגתו, והוא נתפס על עבירת תנועה וגם מתחצף או מזלזל בשוטרים – אז עונשו עלול להיות חמור יותר, מאשר עונשו של נהג שאין לו עבר של עבירות תנועה, שיבצע אותה עבירה לראשונה.

נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים מסוכנים

נהיגה בשכרות או תחת השפעת חומרים מסוכנים היא אחת מעבירות התנועה הקשות ביותר. וזאת מכיוון ששיקול דעתו וצלילותו של הנהג מושפעת מהשימוש באלכוהול ובחומרים מסוכנים כמו סמים. כך שאם נהג נתפס נוהג שיכור או תחת סמים, הוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו, ויכולים לפתוח נגדו בהליך משפטי. כאשר אם יהיו מעורבים גם נפגעים אחרים, אז ההשלכות אמורות להיות חמורות עוד יותר.

מואשמים בעבירת תנועה וזקוקים לייעוץ או לייצוג משפטי? אם כך, כדאי שתפנו אל עורך דין לתעבורה

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם