מהו שימוע פלילי?

13 מאי 2019

שימוע פלילי

כתב אישום הינו סוגיה רצינית בחייו של אדם. על כן, קיימת בחוק הישראלי זכות שימוע, אשר מאפשרת לחשוד לשטוח את טיעוניו בטרם הגשת כתב האישום. אולם, העניין איננו פשוט כלל וכלל, ומחייב היוועצות וייצוג על ידי עו”ד פלילי מנוסה המבין בתחום. הנכם מוזמנים להכיר את המשרד שלנו, ואת הדרכים בהן הוא יוכל לסייע לכם בהליך השימוע הפלילי.

מהו שימוע פלילי?

השימוע הפלילי הינו זכות אשר משמעה הוא כי כל אדם באשר הוא, זכאי לנסות ולשכנע את המערכת הפלילית כי אין צורך להגיש נגדו כתב אישום. זכות השימוע הפלילי היא זכות יסוד ולכן מהווה חלק מהותי מהליך מפשטי תקין. על כן, כאשר רשויות התביעה או הפרקליטות מעוניינות להגיש כתב אישום כנגד אדם, עליהם להודיע על כך מראש לחשוד, ומצדו, הוא יהיה זכאי לשטוח בפניהם את טיעוני הנגד להגשת כתב אישום תוך 30 יום.

מדוע קיים צורך בייצוג על ידי עורך דין?

בדומה להליכים משפטיים אחרים, גם במקרה השימוע הפלילי החוק מתיר לחשוד לייצג את עצמו תוך כדי ההליך. עם זאת, חשוב מאוד לציין כי החלטה כזו עלולה לפגוע משמעותית בסיכויו של אותו אדם להצליח לבטל את הגשת כתב האישום, מכמה סיבות עיקריות. ראשית, כל חשוד אשר איננו עורך דין פלילי, לרוב איננו בקיא במידה מספקת בחוק עצמו, לרבות סעיפיו, סוגיות משפטיות הקשורות אליו, פסיקות מהעבר וכדומה. שנית, זמן הפניית הטיעונים בשימוע הינה 30 יום, עניין אשר מקשה על גיבוש טענות משפטיות גם כך, כל שכן עבור אדם מן השורה אשר איננו בעל ניסיון והכשרה משפטית. במילים אחרות, אדם אשר יבחר לגשת להליך שימוע פלילי ללא היוועצות מראש וללא ייצוג על ידי עו”ד מנוסה יסתכן בהגשת כתב אישום נגדו אחרי הכל.

אז מהם שלבי הפעולה, במידה וחלילה אדם קיבל זימון לשימוע פלילי

ראשית, לא להילחץ! הנכם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ראשוני, עבור הערכת כתב האישום, היכרות אתכם ועם מצבכם. זכרו כי מטרת ההערכה הראשונית היא לסייע לכם קודם כל בהבנת התיק לעומק (לעיתים, חשודים אינם מבינים מהו סדר הגודל של כתב האישום העומד להיות מופנה נגדם), הערכת סיכויי ביטול כתב האישום וכיוצא בזה. השלב שלאחר מכן הוא איסוף ראיות ונתונים אשר קשורים אליכם באופן אישי והן עבור התיק. מטרת איסוף הנתונים הינה כמובן הגדלת הסיכויים לקבלת בקשת ביטול כתב האישום.

לסיכום, קיימים כמה עקרונות מנחים עבור העומדים לפני שימוע פלילי: ראשית, זכרו כי אסור לכם להתמהמה! חושב לפנות כמה שיותר מהר לקבלת ייעוץ ראשוני והערכת מצב. שנית, חשוב מאוד לפנות למשרד עו”ד מנוסה ומיומן. עו”ד מנוסים ידעו לפעול בקור רוח ובחכמה בזמן הקצר העומד לרשותם, יוכלו להשוות בין תיקים אשר נתקלו בהם והחשוב מכל – ידעו להעריך כראוי את סיכוייכם להשיג את מטרתכם.

על כן, הכירו את עורכי הדין המנוסים של משרדנו

משרדנו מכיל צוות עו”ד מיומנים ומנוסים, אשר ישמחו לסייע לכם החל מעת קבלת הזימון לשימוע ועד הגשת הטיעונים המשפטיים הנכונים אשר יקנו למקרה שלכם את הסיכויים הטובים ביותר להצליח. צוות המשרד ידוע בזכות יכולתו לפתור מקרים מורכבים ומאתגרים וכמו כן, צוות המשרד שם דגש על היחס האישי, תשומת הלב לפרטים הקטנים וליווי מקצועי מיטבי עבור הלקוח.

ניסיוננו הרב בהליכים משפטיים מאפשר לנו לייצג חשודים באופן הטוב ביותר, כאשר אנו מקפידים על עריכת מחקר מעמיק אשר מטרתו היא השגת טיעונים משפטיים חותכים ומדויקים שיגרמו לביטול כתב האישום וכמובן, לשקט נפשי עבור האדם החשוד.

כתובתינו
מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
03-609-6467
או התקשרו לנייד: 050-7637376
פקס
1533-6096467
דואר אלקטרוני
office@acs-law.co.il
2024 © כל הזכויות שמורות

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם