מהן עבירות כלכליות?

מה ההשלכות של ביצוע עבירות כלכליותמה ניתן לעשות במקרה וחושדים בי בעבירות בתחום הכלכלי ומדוע כדאי להיעזר בעורך דין מיסים במקרים אלו?

חוקי המדינה תוכננו בכדי שיקיפו כל חלק מחיי האזרחעל פי החוק כל דבר אשר אינו אסור על האזרח הפשוט הינו מותרהחוקים אינם נכתבים בכדי שהאדם הפשוט ידע לפרש אותם ולעיתים קרובות אנשים טועים בהבנת חוקים מסוימים והדבר יכול להוביל לענישה מצד המדינהעבירות כלכליות הן מצבים בהם אדםחברה או תאגיד אינו פועל במסגרת החוקים הפיננסים ונתפס על ידי מס הכנסההאגפים הפיננסים במשטרה או כל סמכות חוקית אחרתעל עבירות כלכליות מוגשים במקרים רבים כתבי אישום פליליים והענישה עליהם יכולה להגיע בצורה של קנסות כבדים ואפילו תקופות מאסר ממושכות בפועל.

בכדי להימנע מביצוע עבירות כלכליות מומלץ להיעזר בליווי רציף של משרד עוד המתאים לגודל העסק שלך ומתמקצע בחוקים פיננסיםמשרד עוד אגמי כהן סבג ושות‘ הוא מהמשרדים המובילים המציעים ליווי שכזה ועזרה לאנשים אשר כבר נמצאים תחת כתבי אישום או חקירות כלכליות.

מה הן עבירות כלכליות

עבירות כלכליות הן כל סוג של אי עמידה באחד מההיתרים או ההגבלים הפיננסים הקבועים בחוק הכלכליעבירות כלכליות נקראות גם עבירות צווארון לבן והן יכולות לכלול עבירות מסעבירות הונאהעבירות בשווקי ההשקעות כגון ניירות ערךמטח וכדומה.

חקירות כלכליות

חקירות מסוג זה נערכות מול אנשים פרטיים או גופים עסקיים ומוסדייםאשר חשודים בעבירה על אחד או יותר מן החוקים הפיננסים של המדינה בה הם פועליםברוב ה

עבירות כלכליות

מקריםחקירות כלכליות גלויות יגיעו רק לאחר שנערכו חקירות סמויות בשלב מוקדם יותרלהן לא היה מודע הנאשם.

לאחר שכל הראיות נאספות בחקירה הסמויההחקירה הופכת לגלויה בן רגעגורמים מטעם החוק מגיעים אל כל המעורבים ומתחקרים אותם באותו הזמןלמרות שהחקירה מתחילה מיד עם המעצר חשוב לזכור כי כל אדם זכאי בשלב זה לייצוג של עוד ולא מומלץ לוותר על האפשרות הזובין אם אתם אשמים או לא.

ייצוג של עוד ימנע מכם לעשות טעויות או להגיד דברים אשר ייפגעו בכם בהמשך החקירה והמשפטמשרד עוד אגמי כהן סבג ושות‘ סייע לאנשים רבים לצאת בצורה הטובה ביותר מן חקירות כלכליות, להבין אילו ראיות עומדות נגדם ומה היא שיטת הפעולה הנכונה ביותר לנקודה בה הם נמצאיםלעיתים ניתן בעזרת ייצוג מקצועי לפתור את כל המצב מבלי שיוגשו אישומים פליליים.

חקירת העבירה הכלכלית – מודל ייחודי המשלב חקירה סמויה וגלויה

חשיפתה של עבירה כלכלית מתרחשת בדרך כלל בשתי צורות אפשריות: פעילות יזומה או קבלת מידע מודיעיני. בשני המקרים, חשיפת העבירה מתחילה בהעלאת חשד לביצוע העבירה, חשד שאותו יש לאמת או להפריך באמצעות חקירה כלכלית. החקירה הכלכלית עצמה היא חקירה שמתבצעת בדרך כלל בשני מישורים מרכזיים:

  • חקירה סמויה – חקירת העבירה בצורה סמויה מן העין וללא ידיעת החשודים. הסוואת החקירה הוא מרכיב קריטי ומרכזי בתהליך של איסוף ראיות, כשהרעיון הוא לאפשר לחשוד להמשיך ולבצע את העבירה, והפעם מבלי שהוא יודע על כך, אל מול עיניהם של החוקרים.
  • חקירה גלויה – לאחר שנאספו חומרים מפלילים מספיקים במסגרת החקירה הסמויה, עוברת החקירה למישור הגלוי, במהלכו עוצרים או מעכבים את כל המעורבים, וחוקרים אותם סביב דבר העבירה. חשוב לזכור, שישנם מקרים רבים בהם החקירה אינה מגיעה כלל אל השלב הגלוי שלה, וזאת במקרה שהגוף החוקר הגיע למסקנה כבר בשלב הסמוי, כי לא נעשתה כל עבירה.

מרחב ענישה מגוון לרבות ענישת כופר ועסקאות טיעון

עבירות כלכליות הן עבירות מורכבות לחקירה, ודורשות תשתית ראייתית מוצקה במטרה לתרגם את חשיפת דבר העבירה לכדי כתב אישום והרשעתו של הנאשם. במקרים רבים, לא מצליחים גופי החקירה לאסוף את הראיות הנדרשות, ובהתאם לכך ברבים מן המקרים מסתיימת החקירה בעסקת טיעון המשלבת הודאה של הנאשם וקבלת עונש מופחת. כמו כן, ישנם מקרים בהם משולבת ענישת כופר, בעיקר בעבירות מס, בהם מחוייב הנאשם לשלם קנס גבוה הרבה יותר מסך הרווח שיצר באמצעות ביצוע העבירה, וזאת על מנת להימנע מענישה פלילית חמורה וכניסה למאסר.

מדוע להיעזר בעורך דין מיסים

עורך דין מיסים היינו אדם אשר למד וחקר את החוק והמקצוע שלו מחייב אותו להתעדכן בכל התקנות והתקדימים המשפטיים הקיימים בתחום זהכאשר אדם מובא לחקירה או למשפט על עבירות כלכליות עליו להבין את הראיות אשר נמצאו כנגדו ואת המשמעות האמיתית שלהןמעבר לכךעליו לדעת כיצד להגן על עצמו מול בית המשפט ובאיזו דרך עליו לפעול בכדי להגיע למצב הטוב ביותרקשה מאוד להשיג את כל אלה בשפה זרהוהשפה המשפטית היינה שפה זרה לאדם הפשוטעורך הדין ישמש כמתורגמןאיש המשא ומתן והגנרל בהגנה שלךעקב הסנקציות הקשות היכולות להגיע עקב עבירות כלכליותמומלץ מאוד להיעזר בליווי רציף של עוד מיסים אך היא קריטית במצבים בהם כבר מתנהלת חקירה או הוגש כתב אישום.

למה משרד עוד אגמי כהן סבג ושות

בפשטותכי מדובר כאן בחיים שלךעבירות כלכליות יכולות להוביל למצבים שלקנסות כלכליים כבדים המשנים מצבי חיים של אנשים רבים או אפילו להסתכם במאסר בפועל למשך שניםבכדי למנוע הגעה למצבים שכאלה אספנו את מיטב המוחות החוקיים ואנו מספקים ייעוץ טלפוני חינמי וליווי רציף או נקודתי של עסקים גדולים ואנשים פרטיים בכל דבר הקשור לתחום העבירות הכלכליותהתקשרו עכשיו ואפשרו לנו לעזור לכם.

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096476

    שם מלא *

    נייד *

    דוא”ל

    כתובתינו
    מגדל בסר 3, קומה 35, רח’ מצדה 9, בני ברק
    03-609-6467
    או התקשרו לנייד: 050-7637376
    פקס
    1533-6096467
    דואר אלקטרוני
    office@acs-law.co.il
    2024 © כל הזכויות שמורות

    לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות חייגו 03-6096467

    או שלחו פרטים ואנו נחזור אליכם